Guide: Sådan vælger du den rigtige tekstforfatter

Hvis du vil have succes med dit website, er det vigtigt, at dit indhold spiller. Her får du en guide til, hvordan du vælger den rigtige tekstforfatter til at skrive dit content.

En aktiv content marketing-strategi er nøglen til et succesfuldt website. Det er via indholdet på din hjemmeside, Google vurderer, om du er værdig til at få en god placering på de søgeresultater, der giver kunder i butikken.

Måske har du prøvet at skrive dine tekster selv, men har opgivet? Det kan også være, at du hverken har tid eller evner til selv at gå i gang ved tasterne. Uanset hvad, er der fordele ved at hyre en tekstforfatter.

Lad være med at vælge den billigste

Det er typisk ikke nogen god idé at vælge den billigste tekstforfatter, du kan finde. Der er meget konkurrence på markedet, så generelt vil du kunne finde en, der kan skrive dit indhold billigt. 

Du dog med garanti være bedre tjent med at finde en, der tager en fornuftig pris, hvis du vil sikre dig, at det er en, der har forstand på søgemaskineoptimering og ved, hvad der skal til for at skrive en tekst, som Google elsker.

Spørg efter anbefalinger

Det vrimler med tekstforfattere, og det kan være svært at skelne skidt fra kanel. Det gør sig særligt gældende, hvis du vælger et bureau, hvor der garanteret er forskel på kvaliteten af deres tekstforfattere.

Vælg derfor en copywriter frem for et bureau. Bed vedkommende om at lave en prøvetekst, som du efterfølgende kan vurdere. Det vil være en god løsning, da du så ikke har bundet dig til noget.

Du kan starte med at spørge i dit eget netværk, eksempelvis på LinkedIn. Her vil det med garanti være nogle, der kan anbefale en dygtig tekstforfatter, som de selv har brugt. Er det ikke tilfældet, kan du ty til Facebook.

 

admin
Author

admin

For Guest Posts, Advertorials, and other requests:
Please contact Mavra:
[email protected]


KH Online er ansvarelig for den kommercielle del af denne hjemmeside. Kontakt venligst Mavra vedrørende blogindlæg og lignende via ovenstående email.