Styrk din virksomhed med en effektiv influencer marketing

Der er ingen tvivl om, at den rette markedsføringsstrategi er alfa og omega for, hvorvidt din virksomhed får succes. Men markedsføring er et vidt begreb, der dækker flere parametre – et af dem er influencer marketing. Men hvad i alverden er influencers?

En influencer er kort fortalt en person, der har mange følgere på de sociale medier, og som derfor kan være til hjælp for virksomheder, der ønsker at nå ud til en gruppe potentielle kunder. Ofte kan du finde influencere inden for både nicher men også brede felter.

Vælg imellem flere typer influencers

Der findes rigtig mage forskellige slags influencers, og de deles ofte op efter antallet af følgere, som de har på deres sociale medie – det kan være både Instagram, Facebook, YouTube eller noget helt tredje:

  • Nano – det er den allermindste form for influencer, der findes, og de har oftest i omegnen af 500-1000 følgere på deres profil. I denne kategori er der en overrepræsentation af forskellige nicher, og samtidig er det en billig måde at nå ud til flere personer.

  • Mikro – i den næste kategori finder du influencere med typisk 10.000 følgere, som måske er akkurat nok til, at dit produkt kan nå ud til dine kunder.

  • Makro – influencere inden for denne gruppe har ofte 30.000 følgere, og de vil derfor arbejde med marketing på et mere professionelt plan.

  • Mega – i den sidste kategori finder du ofte kendte personligheder med over 100.000 følgere, der kan nå meget bredt ud og skabe opmærksomhed omkring dit produkt.

Læg et realistisk budget fra start

Det kan være en god idé at lægge et markedsføringsbudget, inden du går i gang med at lede efter en eller flere influencere, der kan reklamere for dit produkt. Overvej nøje hvilken strategi, du vil gå efter, og tænk realistisk mht. hvor store influencere, du skal gå efter.

Random Posts