Har din virksomhed fået nye lokaler?

Har I udset jer nogle nye lokaler, enten fordi I er vokset ud af dem, I har, eller fordi I skal relokaliseres, så har I måske allerede fundet de brune flyttekasser frem og er begyndt at pakke alle jeres ting ned.

Der er dog nogle spørgsmål, som melder sig på banen, når man skal til at flytte. Læs med her, hvis du gerne vil vide nogle praktiske ting om flytning af din virksomhed.

Flyt selv eller med flyttetransport?

Det første er selvfølgelig, hvordan I vil flytte.

Hvis det nye kontor ligger ret tæt på, kan det godt være, I overvejer at gøre det selv. Det kommer til at kræve meget tid og planlægning, mange ture ud og ind, hvis I har bestemt jer for selv at flytte. Tid, som kunne gå med arbejde. Og det kræver, at alle giver en hånd med. Men hvor mange trailerfulde har I egentlig lyst til at køre frem og tilbage?

Skal I flytte et godt stykke væk, er det en fordel at få alle skriveborde, kontorstole, kaffemaskiner, computere og planter med i første omgang. I kan med fordel spare en masse tid og arbejde ved at vælge at hyre et kurérfirma, som kan hjælpe jer med at få tingene nemt og sikkert afsted. Pengene er godt givet ud.

Særlige tilladelser

Nogle virksomheder har nogle specielle genstande, de skal have fragtet afsted. Det er vigtigt at være opmærksom på, at det kræver særlige tilladelser at fragte fx våben, sprængstof og smittefarligt affald. Her får du den store guide til fragt af særlige genstande. Det kan være en god idé at bruge et fragtfirma, som har de rigtige tilladelser, så I trygt kan overlade ansvaret hos dem. Et firma, som har chauffører, der er godkendt til at køre med fx våben.

Held og lykke med flytningen!

Random Posts