Guides

Få flere og bedre kunder

De fleste virksomheder vil gerne have flere kunder. Konkurrencen i de enkelte brancher er dog stor, og det er derfor vigtigt at vide, hvordan man får fat på de potentielle kunder og samarbejdspartnere – og det er ikke lige så let, som det måske lyder. Læs med her og bliv klogere på, hvordan jeres virksomhed får flere og bedre kunder.

Hav styr på budskab og målgruppe

Først og fremmest er det vigtigt at have et klart budskab, der henvender sig til den målgruppe, I gerne vil ramme. I kommunikationsfaget er hovedreglen, at når man forsøger at kommunikere til alle, kommunikerer man i virkeligheden til ingen. Når man forsøger at henvende sig til alle, ender kommunikationen med ikke at have nogen effekt, fordi den forsvinder i kommunikationsstøjen. Derfor er det afgørende at få afgrænset en målgruppe, som I ønsker at kommunikere til og derefter sørge for, at budskabet henvender sig til denne målgruppe.

Få professionel assistance

Der er meget arbejde i at finde og kontakte kunder i målgruppen, og det kan hurtigt blive en tidskrævende fornøjelse. Derfor vælger flere og flere virksomheder at uddelegere arbejdet til professionelle mødebookere. En mødebooker arrangerer møder, men kunder i jeres definerede målgruppe. Det betyder, at I ikke skal bruge tid på at kontakte mulige kunder, ligesom I ikke kommer til at bruge tid på møder, der ikke leder til et potentielt salg. I stedet kan I koncentrere jer om andre vigtige kerneopgaver

Plej nuværende kunder

Fokus på at skaffe nye kunder må dog ikke gå ud over de kunder, I allerede har. Kundepleje bør altid stå øverst på dagsordenen, så I sikrer jer, at jeres nuværende kunder er tilfredse med samarbejdet. Når kunderne er tilfredse, øger I sandsynligheden for, at jeres nuværende kunder ønsker at købe flere af jeres produkter eller servicer. Det handler altså ikke kun om at få nye kunder, men også om at udnytte potentialet i jeres nuværende kunder.

Skriv et svar