Den store guide til effektiv brug af SoMe i virksomheden
Bruger I allerede de sociale medier i din virksomhed? Eller har du en drøm om, at din virksomhed også kommer med på bølgen? De sociale medier er et uundgåeligt element i moderne markedsføring. Flere og flere virksomheder bruger de sociale medier som en aktiv del af deres markedsføring. Det er ikke uden grund. Med de sociale medier har virksomhederne nemlig en unik mulighed for at ramme målgruppen der, hvor de befinder sig.
Herunder får du den store guide til effektiv brug af de sociale medier i jeres virksomhed.
Skab overblik med en plan
For at give dig selv et overblik over jeres brug af de sociale medier, er det en god ide at udvikle en plan. I planen skal det fremgå, hvilke medier du vil bruge, hvor mange gange om ugen du skal poste et opslag, og hvilket indhold opslaget skal have.
Mange virksomheder har gavn af at bruge IT-systemer, som holder styr på deres marketing. F.eks. programmet Navision Partner. Læs mere om NAV her.
Udvælg de relevante medier
Siden de første sociale medier fik sit indtog, har andre typer af sociale medier også meldt sig på banen. Det kan være gavnligt i starten at udvælge én eller to medier, som du vil fokusere på.
Vælg det helt rigtige indhold
Indholdet er særlig vigtigt, når du vil bruge de sociale medier. Det er indholdet der tiltrækker nye følgere. Derfor er det gavnligt at planlægge og producere indholdet nøje. Lav eks. en brainstorm med gode ideer til indhold. Indholdet skal være fængende og give læseren lyst til at købe jeres produkt eller til at lære jeres virksomhed bedre at kende. Du kan med stor fordel supplere indholdet med billeder. Til et opslag om et nyt produkt i virksomheden kan du poste et billede der netop viser det nye produkt.